1. Anasayfa
  2. Omurga Hastalıkları
  3. Bel Ağrısı Hamilelik Belirtisi Mi?

Bel Ağrısı Hamilelik Belirtisi Mi?

Kenan Şimşek Kenan Şimşek -

- 3 dk okuma süresi
23 0
cznmcy1wcml2yxrll3jhd3bpegvsx2ltywdlcy93zwjzaxrlx2nvbnrlbnqvbhivznjizwxsev9jyxjlx2zlzwrpbmdfym90dgxllwltywdllwt5ymu1ajhklmpwzw

Özellikle hamilelik planlayan çiftler, bel ağrısı hamilelik belirtisi mi sorusunu sık sık düşünebilmektedir. Hamilelik  sürecinde kasık ve bel ağrıları pek çok kadın tarafından yaşanır. Ne var ki dikakt edilmesi gereken nokta hamileliğin her zaman bu etkilere neden olmadığıdır.

Kilo alımından kas ağrılarına kadar pek çok neden bu kapsamda bulunmaktadır.  Dolayısıyla bel ağrınız bulunuyorsa en kısa sürede doktora giderek muayene olunmalıdır.

Hamilelikte Bel Ağrısı Normal Mi?

Hamilelik ile beraber kişinin vücuduna bir takım değişiklikler oluşur. Değişen şartlara vücudun uyum sağlaması, doğuma hazırlanması söz konusu değişikliklere sebep olur. Ayak ve göğüslerin şişmesi, yorgunluk hissi, ve bunların yanı sıra bel ağrıları da pek kadında gözlemlenebilmektedir.

Bebeğe yer açılması için rahmin genişlemesi neticesinde bel ağrıları yaşanabilmektedir. Zaman zaman artan bel ağrıları kişilere rahatsızlık verebilir, uykusuzluklara needen olabilir.  Hamilelikte bel ağrısı sık  sık görülmekle beraber genellikle normaldir. Ancak yine de doktora gidilerek muayene olunması gerekir.

Çünkü bel ağrısının arkasında farklı nedenler de gözlemlenebilmektedir. Hekim muayene yapıp bir takım testler uyguladıktan sonra ağrınun nedenini bulabilir ve buna göre bir çözüm teklif edilebilr.

Birinci Tremester’da Bel Ağrısı Sebepleri

Birinci tremester dönemde hamilelikte bel ağrısı incelendiği zaman relaksin hormonunun omurganın sabit bir şekilde durmasını sağlayan bağları etkileyerek, bel ağrılarına neden olabileceği görülür. Progesteron seviyesi hızlı bir şekilde yükselirken, pelvik kasları da bunun neticesinde gevşer.

Gevşemeye neden olan birdiğer hormon da relaksin olmaktadır. Kasıılmaları önlemekte olup yumurtanın rahim duvarına yapışmasına yardımcı olmaktadır.

İkinci Tremester Bel Ağrısı Sebepleri

Rahim ve karın genişlemesi hamilelik lerledikçe devam eder. Bu nedenle bel ağrısı ikinci bel ağrısı da sıkbir şekilde görülür. Genellikle bel ağrılarının hamileliğin bu çağında başladığı görülür.

Rahim büyümesi basıncı yükseltirken hormonal  farklılaşmalar da ağrılara yol açar. Ayrıca karın büyümeside sırta ve bele baskı gerçekleştirir. Böylece duruş değişiklikleri ve bel ağrısı yaşanabilir.Üçüncü tremester de rahim vekarın genişlemeye devam ederken, bebek büyümektedir. Postür değişiklikleri ve hamilelik kiloları da bu dönemde sırt ağrılarına neden olabilmektedir.