1. Anasayfa
  2. Omurga Hastalıkları
  3. Bel Fıtığı İçin Egzersizler

Bel Fıtığı İçin Egzersizler

Kenan Şimşek Kenan Şimşek -

- 3 dk okuma süresi
34 0
pexels photo 6516231

Bel Fıtığı İçin Egzersizler

Bel fıtığı, belde ağrı, uyuşma, karıncalanma ve bacaklarda güç kaybı gibi rahatsızlıklara neden olabilir. Bel fıtığı olan birçok insan, egzersizlerin belirtileri hafifletmede yardımcı olduğunu fark etmiştir. Ancak, her bireyin durumu farklı olduğu için egzersiz programı seçimi ve uygulaması konusunda bir uzmana danışmak önemlidir.

Fizik tedavi uzmanları tarafından sıkça önerilen bel fıtığı için egzersizler şöyledir:

  • Sırt üstü bacak bükme
  • Kedi-İnek pozisyonu
  • Pelvik kaldırma
  • Diz göğüs çekme
  • Yürüyüş

Sırt Üstü Bacak Bükme

Bel fıtığına iyi gelen egzersizler içerisinde sırt üstü bacak bükme egzersizi en çok rahatlatan egzersizlerden biridir. Sırt üstü yatarken, dizlerinizi bükün ve ayaklarınızı yerde düz tutun. Nefes alırken yavaşça bir dizinizi göğsünüze doğru çekin. Bu pozisyonda birkaç saniye bekleyin, ardından bacağınızı yavaşça yerleştirin. Her iki bacak için 10-15 tekrar yapın.

Kedi-İnek Pozisyonu

Fıtığa iyi gelen egzersizler içerisinde Kedi-İnek pozisyonu için elleriniz ve dizleriniz üzerinde durun, sırtınız düz olsun. Nefes alırken başınızı yukarı kaldırın ve sırtınızı aşağı doğru çekin (inek pozisyonu). Nefes verirken başınızı aşağı indirin ve sırtınızı yukarı doğru kambur yapın (kedi pozisyonu). Bu hareketi yavaşça tekrarlayın ve 10-15 kez yapın.

Pelvik Kaldırma

Sinire baskı yapan fıtık egzersizleri sayesinde fıtığın yaptığı baskı azaltılabilmektedir. Bu sayede hissedilen ağrı azaltılmaktadır. Sırt üstü yatarken, dizlerinizi bükün ve ayaklarınızı düz tutun. Nefes alırken kalçanızı yavaşça yukarı kaldırın, sırtınızı yere yapışık tutun ve bu pozisyonda birkaç saniye bekleyin. Nefes verirken kalçanızı yavaşça indirin. Bu egzersizi 10-15 kez tekrarlayın.

Diz Göğüs Çekme

Sırt üstü yatarken, bir dizinizi göğsünüze doğru çekin ve ellerinizle dizinizi kavrayın. Bu pozisyonda birkaç saniye bekleyin, ardından bacağınızı yavaşça düzleştirin. Her iki bacak için 10-15 tekrar yapın.

Yürüyüş

Bacağa vuran fıtık ağrısı egzersizleri denildiğinde ilk akla gelen yürüyüş olmaktadır. Bel fıtığı olan birçok insan, düzenli yürüyüşlerin belirtileri hafifletmede yardımcı olduğunu fark etmiştir. Yürüyüş, bel kaslarını güçlendirmeye ve genel sağlığı desteklemeye yardımcı olur. Ancak, yavaş tempolu yürüyüşleri tercih edin ve ani hareketlerden kaçının.

0/5 (0 Reviews)

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.