BEL  FITIĞI

Omurgamızı oluşturan kemiklerin arasındaki kıkırdak kaymasına bel fıtığı diyoruz. Bel fıtığı, 50 yaşın üzerindeki insanların neredeyse tamamında bulunur.

BEL  FITIĞI

Bel fıtığının MR’da görülmesi bir hastalık anlamına gelmez, sadece sinir sistemine baskı yaparak ağrıya ve/veya güç kaybına sebebiyet verdiğinde bel fıtığı hastalığı adını alır.

BEL  FITIĞI

Bel fıtığı tedavisinde ana hedef ağrılardan kurtulmaktır. Sıkışan sinirlerin hasar görmesi, olayı daha ciddi boyutlara taşıyabilir.

BEL  FITIĞI

Bu sebeple tedavinin bu işin gerçek profesyonelleri tarafından yapılması çok önemlidir.

BEL  FITIĞI

“Bel fıtığı için hangi doktora gitmeliyim?” derseniz; geçmeyen bel ağrısı, geçmeyen kalça ağrısı, aralıklı bacak ağrısı gibi şikâyetlerden biri var ise uygun bir zamanda beyin ve sinir cerrahına veya fizik tedavi doktoruna başvurun.

BEL  FITIĞI

Bacakta sürekli ağrı, uyuşma veya güç kaybı gibi yakınmalar var ise en kısa zamanda beyin ve sinir cerrahına başvurun.

BEL  FITIĞI

Eğer ileri düzeyde güç kaybı, idrar veya abdest kaçırma, cinsel fonksiyon bozukluğu gibi durumlar var ise acilen beyin ve sinir cerrahına başvurmalısınız.

BEL  FITIĞI

Eğer ağrılar günlük hayatınızı rahat bir şekilde yaşamanıza izin vermiyorsa ameliyat olun.

BEL  FITIĞI

Eğer ayağınızda ilerleyici his veya güç kaybı yaşıyorsanız acilen ameliyat olun. Bunların dışında bir kriterimiz yok.

BEL  FITIĞI

Peki bel fıtığı ameliyatı size ne getirir, sizden ne götürür? Öncelikle doğru bir cerrahi sizden bir şey götürmez.

BEL  FITIĞI

Size ağrıların kontrol altına alındığı, felç olma riskinin azaldığı bir yaşam sunar.

BEL  FITIĞI

Bel fıtığı ameliyatı sizi kısıtlamaz, yapmayı planladığınız aktivitelerinize engel olmaz.

BEL  FITIĞI

Bel fıtığı ameliyatı doğru yönde attığınız ilk adım olabilir. Gerçek anlamda ameliyat dışında bel fıtığı tedavisi yoktur.

BEL  FITIĞI

Hiçbir teknik sinire baskı yapan kıkırdağın yok olmasını sağlayamaz. Bu sebeple doğru seçilmiş hastada en iyi ve tek tedavi yöntemi ameliyattır.