Bel Ağrısı İçin Egzersizler

Bel ağrısı günümüzde pek çok kişide gözlemlenebilen durumlar arasındadır. Kişiden kişiye göre bunlar farklılık gösterebilmektedir. Bu gibi düşünülebielcek bazı egzersizler vardır; ancak bunları uygulamadan önce her zaman bir doktora başvurmak ve muayene olmak gerekir. Yanlış bir hareket yapmak istenmeyen ve ciddi problemlere neden olabilir.

Doktor tarafından yapılan muayene ardından size uygulanan tedavi planına göre hareket edilmelidir. Ayrıca doktorunuza danıştıktan ve onayını aldıktan sonra yapabileceğiniz bazı egzersizler de vardır. Mekik çekmek bunlardan bir tanesidir.

Mekik çekerken doğru şekilde nefes alıp vermeye özen göstermelidir. Kalkarken nefes verilmeli, inerken de nefes alınmalıdır. Baş ve boyun kısmını zorlamadan hareket karın kaslarınız ile yapılmalıdır. Kendinizi yukarı çekerken de belden değil, karın kaslarından kuvvet alınmalıdır.

Düz Bacak Kaldırma

Mekik dışında mevcut olan pek çok egzersiz yer almaktadır. Düz bacak kaldırma, bel ağrısı için egzersizler arasında bulunmaktadır. Burada tamamen düz bir şekilde yatarken bir bacak bükülmekte, diğeri de düz bir şekilde bükülen bacağın diz seviyesine kadargetirilerek bükülen bacağın diz seviyesine kadar kaldırılmaktadır. Ardından da yavaş biçimdeindirilmelidir.

Bu egzersizi yaparken dikkat edilmesi gereken husus kaldırılan bacağın çok fazla yukarı kaldırılmamasıdır. Aynı zaman bel boşluğuna da özen gösterilmeldir. Bel boşluk kalmayacak şekilde yere sabitlenirse en iyi neticeler alınabilir.

Çift Diz Göğüse Çekme

Düz Bacak Kaldırmanın yanı sıra Çift Diz Göğüse Çekme de  bel ağrısı için egzersizler arasında yer almaktadır. Burada sırtüstü vaziyette uzandıktan sonra bacaklar kendinize doğru çekilmelidir. Eller de dizlerin arka tarafında birleştirilmelidir. Ardından da ellerin kuvveti ile dizler kendinize doğru çekilmelidir.

Ancak belinizin kuvveti ile dizilerinizi iterek değil, elleriniz ile dizlerinizi kendinize çekerek yapılır. 20 saniye yapıp beklendikten sonra2-3 set arası yapılabilir. Bunların yanı sıra farklı egzersizler de yapılabilir; lakin bunların yanlış yapılması veya doktor onayının alınmaması sorunların büyümesine neden olabilir.

Bu bakımdan bel ağrısı sorunlarınız varsa en kısa sürede doktora gidilmelidir. Yapılan muayene ve tetkikler ardından ağrının kaynağı belirlenerek bir tedavi planı oluşturulabilir.