1. Anasayfa

Kenan Şimşek Kenan Şimşek -

- 3 dk okuma süresi
boyun ağrısı

Botun fıtık patlaması belirtileri farklı şekillerde ortaya çıkabilmektedir. Uyuşma ve karıncalanma bunlardan bazılarıdır. Ayrıca fıtığın görüldüğü bölgeden omuzlara, kollara ve ellere doğru da yaşanabilmektedir. Bunun yanı sıra farklı belirtiler de yine vardır.

Genel anlamda boyun fıtığı belirtileri oldulça geniş bir konudur. Bu rhatsızlık omurilik ve sinir köklerini etkilemekte olup, genellikle 30 ve 40’lı yaşlarda ortaya çıkmaktadır. Kişiden kişiye değişse de genel anlamda,

1. Yürüme güçlüğü ve dengesizlik,
  2. Parmak uçlarına kadar yayılan, uyuşmayla birlikte seyreden ağrı,
  3. Kola doğru yayılan, tek taraflı bir ağrı,
  4. Ele alınan cisimlerin düşmesi,
  5. Ağrıyla birlikte yayılan kolda kuvvet kaybı,

Gibi durumlarla kendini göstermektedir. Eğer boyun fıtığı belirtileri gösteriyorsanız en kısa sürede doktoragiderek muayeneolmanız gerekmektedir.

Boyun Fıtığı Nedenleri

Boyun fıtığı nedenleri,  belirtiler kadar önemlidir. Ancak bunlar da kişiden kişiye göre farklılıklar arzetmektedir. Genel anlamda sebepleri incelendiği zaman şunlar gözlemlenmektedir:

1. Sürekli aynı noktaya bakmak
  2. Boynu uzun bir süre aynı noktada tutmak
  3. Televizyon ve bilgisayar gibi cihazlaırn karşısında uzun bir süre geçirmek
  4. Soğuk klimadan gelen havaya maruz kalmak
  5. Egzersiz yapmamak

Ayrıca ince, uzun ve narin boyuna sahip olan kişilerde gözlemlenebilmektedir. Bunların yanı sıra önemli olan bir takım risk faktörleri de yine mevcuttur. Trafik kazası geçirmek ya da şoförlük, bankacılık gibi mesleklerde çalışmak bunlardan bazılarıdır. Ayrıca şu gibi durumlar da yine yer almaktadır:

1. Boyun kaslarında zayıflık
  2. Uzun süreli bilgisayar kullanımı
  3. Yanlış duruş, yorgunluk ve stres
  4. Boyunun yanlış biçimde hareketi
  5. Boyunun yanlış şekilde pozisyonu

Bu bakımdan boyun fıtığı tedavisi her birey içinözel bir şekilde planlanarak gerçekleştirilmektedir. Tnaı esnasında hastanın detaylı bir öyküsü alındığıgibi fiziksel muayene de gerçekleştirilmektedir. Ancak farklı görüntüleme teknikleri de aynı şekilde kullanılabilmektedir. Böylece hem varlığını tespit etmek hem de seviyesini belirlemek mümkündür. Bunların yanı sıra ayrıntılı nörolojik muayeneler, uygun radyolojik incelemeler, boyun MR ve EMG de gerekebilmektedir. Tanı konması ardından tedavi de özel bir şekilde oluşturulmaktadır.

Kenan Şimşek

Op. Dr. Kenan Şimşek Çalışma Hayatı 2007-2013 Afyonkocatepe Üniversitesi Tıp Fakültesi 2013-2017 Bartın Amasra İlçe Entegre Devlet Hastanesi – Pratisyen Hekim 2017-2023 Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi TıP Fakültesi – Beyin ve Sinir Cerrahisi Araştırma Görevlisi 2023- Çankırı Devlet Hastanesi Beyin ve Sinir Cerrahisi Uzman Hekim Bilimsel Yayınlar The histopathological effects of reabsorbable polyethylene glycol hydrogel (Coseal) onepidural fibrosis in an experimental postlaminectomy model in rats E Keskin, HA Aydin, M Kalayci, E Işik, U Özgen, K Şimşek, D Baklaci, … Turkish Journal of Medical Sciences 51 (3), 1512-1520 The preventative effect of of Ro5-4864 (peripheral benzodiazepine receptor agonist) on spinal epidural fibrosis after laminectomy in a rat model E Keskin, EY Can, HA Aydın, E Işık, U Özgen, K Şimşek, O Cengil, … Neurological Research 43 (12), 1107-1115 Efficacy of tranexamic acid on blood loss in thoracolumbar spinal fusion surgery K Emrah, AH Ali, O Utku, K Murat, S Kenan, B Deniz J Coll Physicians Surg Pak 31 (12), 1449-1454 Üniversite öğrencilerinde demodex sp. yaygınlığının araştırılması Ö Miman, K Şimşek, S Özselçuk, E Küçükkoçak, Ş Karaca Afyon Kocatepe Üniversitesi, Kocatepe Tıp Dergisi Symptomatic spinal seeding metastasis of a low-grade oligodendroglioma E Keskin, HA Aydin, B Bahadir, K Simsek, M Kalayci J. Coll. Physicians Surg. Pak 32, 1347-1349 Glioblastome Multiforme Epidemiyolojisi, Tedavi Seçenekleri ve Sağ Kalım Süresi: Retrospektif Tek Merkezli Çalışma E Keskin, Ö Elmas, HA Aydin, K Şimşek, E Gün, M Kalaycı Batı Karadeniz Tıp Dergisi 5 (2), 248-255 Rebar-induced transpalatal penetrating head trauma: a case report E Keskin, HA Aydın, Ş Gül, M Kalaycı, K Şimşek Child’s nervous system 37 (12), 3939-3943 Lomber Disk Cerrahisinde İnsizyon Büyüklüğünün Ameliyat Sonrası Paraspinal Adale İyileşmesine Etkisi E Keskin, B AÇIKGÖZ, M KALAYCI, GÜL Şanser, HA AYDIN, … Batı Karadeniz Tıp Dergisi 4 (2), 71-77 MAJÖR DEFISIT İLE PREZENTE DEV SUPRATENTORIAL KAVERNOM MK Recep Şavik , Kenan Şimşek* , Şanser Gül , Figen Barut , Eren Görkem Gün Türk Nöroşirurji Dergisi 29 (Ek 2), 327 INTRAKRANIAL FETUS IN FETU MK Şanser Gül , Recep Şavik , Kenan Şimşek , Cumhur Aydemir , İbrahim Etem … Türk Nöroşirurji Dergisi 29 (Ek 2), 316 İletişim Çankırı Devlet Hastanesi Beyin ve Sinir Cerrahisi [email protected]